Specialinlägg: Nomader

Tjenna alla Twilight-fans!
Idag har jag bestämt mig för att göra ett LÅÅÅÅNGT inlägg om Nomader, de vampyrer som dricker människoblod.
De första nomaderna vi stötte på var James, Victoria och Laurent i Om jag kunde drömma, därför tänkte jag börja med de:




James: James är en i gruppen nomader som består av Victoria och Laurent. James är en så kallad spårare, och spårar sina offer till en plats där de är oskyddade och dödar de långsamt. James träffar Cullens första gången när de spelar baseboll och hör de när de skjuter. James bad då Laurent ta ledningen över den lilla flocken och James kände doften av Bella. James blev så besatt av Bellas doft, så han jagar henne till Phoenix och försöker döda henne i balettstudion, men Edward dödar James. James sammarbetade mest med Victoria, som var hans flickvän. Vi fick bara veta av James i Om jag kunde drömma, efter som Edward dödade honom i bokens slut.


Victoria: Victoria är jägaren i den lilla gruppen också bestående av James och Laurent. Victoria är en jägare och dödar sina offer långsamt. Victoria är inte så mycket med i Om jag kunde drömma. Hon är med mer i När jag hör din röst och Ljudet av ditt hjärta.
Victoria är först inte intresserad av Bella, men efter att Edward dödat James i Om jag kunde drömma, tycker hon att det vore rättvist att båda förlorade sina partners. Men i Ljudet av ditt hjärta så dödar Edward Victoria.
Victoria är den mer genomtänkta av den lilla gruppen. Hon är också bra på att ljuga. I Ljudet av ditt hjärta så skapar hon en flock nyfödda som hon kan ha till hjälp när hon dödar Bella, men hon lyckas aldrig med tack av quileute-flocken så lyckades de döda alla utom den nyfödda vampyren Bree Tanner, som sedan dödas av Volturi.
Victoria är mest med i Ljudet av ditt hjärta, där hon blir dödad.


Laurent: Laurent är den lite mer goda i den lilla flocken även bestående av James och Victoria. Laurent dödar ett offer på samma plats som han stött på det, och gör det rakt på sak. Laurent försöker döda Bella i När jag hör din röst. Han försöker när han vet att Cullens har lämnat Forks, egentligen ett ärende till Victoria. Laurent skulle just hoppa på Bella när han blev avbruten av Quileute-flocken, det var den första anblicken av flocken som Bella såg, och kände just då att Jacob var nära. Laurent blir dödad av Quileute-flocken samma dag. Bella sa till Charlie och han och Harry Clearwater ger sig ut för att jaga. Victoria hade fått reda på det som hänt med Laurent och börjat hålla sig till Forks. Victoria dödar samtidigt Harry Clearwater. laurent är med i både Om jag kunde drömma och i När jag hör din röst.


Ska börja skriva på ett inlägg om Volturi nu med....

Twilightkramar Momo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0