Bloggen Startar!

Tjenna alla Twilight-fans!

Den här bloggen kommer att handla om ''The Twilight Saga'' och om böckerna av Stephenie Meyer. Det finns fyra böcker om The Twilight Saga och det är, Om jag kunde drömma (twilight), när jag hör din röst (new Moon), Ljudet av ditt hjärta (eclipse) och Så länge vi båda andas (Breaking Dawn). Det finns också en bok som heter Bree Tanners andra liv, man måste ha läst Ljudet av ditt hjärta eller sett Eclipse för att veta vem Bree Tanner är. Huvudrollerna är Edward (Robert Pattinson), Bella (Kristen Stewart) och Jacob (Taylor Lautner). Det finns även en massa karaktärer som man kan läsa om i olika kategorier. Nu mer om bloggen: Bloggens hemsida är www.twilightnordarna.blogg.se och dess domännamn är TwilightNördarna. Det finns en del ''Twilightsaker'' att köpa och jag kommer att lägga upp en del som jag hittar här. Om jag ibland skriver att jag är Team Edward eller Team Cullens så menar jag att jag gillar de mest i filmerna. Jag hatar jacob blac/taylor lautner och kommer inte att lägga upp så mycket om honom. Jag kommer lägga upp ganska mycket här och fixa en lämplig design och så... Ett bra tips om man vill köpa olika Twilight saker är att gå in i bokhandlar och kanske köpa böckerna och titta lite på olika skrivböcker. Bra sidor är även www.discshop.se och www.cdon.com är väldigt bra och det finns mycket fina saker. Nu tänkte jag lägga upp lite bilder och smakprov vad som kan finnas på de olika så här kommer de:

Här är Rosalie Cullens halskedja med Cullens släkvapen på. Denna kostar 149,- på www.discshop.se


bellasDetta är Bellas månstensring denna kostar 159,- på www.discshop.se










Detta är Edward i twilight när han ska visa sig i solen första gången för Bella på ängen. Denna kostar 289,- På www.cdon.com


Detta är en av nomaderna, Victoria, som i första filmen/boken tar följe med de två andra nomaderna James och Laurent. Victoria försöker verkligen döda Bella i Ljudet av ditt hjärta eftersom Edward dödade hennes James. Denna kostar 199,- på www.cdon.com



Nu kommer en liten lista som man kanske kan pricka av om ni vill:


1. Köpa alla böckerna på svenska
2. Köpa alla böckerna på engelska
3. Köpa Bree - boken
4. Köpa Twilight-filmen
5. Köpa New Moon - filmen
6. Köpa Eclipse -filmen
7. Köpa biobiljetter till Breaking Dawn part 1
8. Köpa lite shyssta postrar och tapetsera väggarna med
9. Köpa lite roliga vykort och sånt
10. Köpa någon Twilight-box och få en massa skoj
11. Köpa härliga T-shirtar i alla färger och typer
12. Fina filtar och påslakan
13. Köpa twilight-paraply
14. Köpa biobiljetter till Breaking Dawn part 2
15. SLUTLIGEN! Så ska man sitta och titta på filmerna tills man kan alla repliker och läsa alla böckerna minst 15 gånger var!:D



Oj, detta inlägget blev lite långt, nästa inlägg kommer imorgon och det är inte lika långt som detta då! :D

Twilightkramar Momo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0